Nákupní a reklamační řád

Všeobecné podmínky pro nakupování prostřednictvím internetového obchodu RAPPA.cz, umístěného na adrese www.rappa.cz, (dále jen „e-shop“) se řídí platnou legislativou, dále se řídí níže uvedeným nákupním řádem a platí pro konečné zákazníky, nikoliv pro velkoobchodní odběry.

Provozovatel internetového obchodu RAPPA.cz je společnost RAPPA, s.r.o., se sídlem v Ostravě - Polance nad Odrou, Za Humny 1082/1, PSČ 725 25, IČO: 15502236, DIČ: CZ15502236, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě v oddíle C, vložka 261 (dále jen „provozovatel“). Pokud je na straně kupujícího osoba, která při uzavírání a plnění závazků z kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, tj. spotřebitel (dále jen „zákazník-spotřebitel“), řídí se práva a povinnosti smluvních stran též ustanovením § 419, ustanoveními části čtvrté občanského zákoníku, především ust. § 1810 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, dále jen „občanský zákoník“. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Je-li na straně kupujícího osoba, která je podnikatelem, a při uzavření kupní smlouvy je s přihlédnutím ke všem okolnostem zřejmé, že se kupní smlouva týká její podnikatelské činnosti (dále jen „zákazník-podnikatel“), řídí se práva a povinnosti smluvních stran ustanovením § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Ustanovení tohoto nákupního a reklamačního řádu, ve kterých se hovoří o „zákazníku-spotřebiteli“ se nevztahují na „zákazníka-podnikatele“. Ustanovení těchto všeobecných podmínek, ve kterých se hovoří o „zákazníkovi“ se vztahují jak na „zákazníka-spotřebitele“, tak na „zákazníka-podnikatele“.

Ceny a zboží

Provozovatel je plátcem DPH. Veškeré ceny zboží na stránkách e-shopu jsou uvedeny s DPH. Uváděné ceny v nabídce virtuálního obchodu jsou závazné v okamžiku uzavření smlouvy o koupi věci. Zákazník má možnost objednávku si vytisknout. Pokud zákazník při zadávání objednávky správně vyplní emailovou adresu, bude mu na tuto doručena kopie objednávky jako potvrzení zapsání objednávky do objednávkového systému e-shopu.

Pokud se nezobrazí informace o odeslání objednávky nebo nedorazí kopie objednávky na Vámi zadanou emailovou adresu, v nejbližším možném termínu nás, prosím, kontaktujte.

Způsob platby

Zákazník v ČR má na výběr z následujících typů plateb:

  • Dobírka – platba při doručení zboží zvolenou službou (kurýrní služba PPL nebo Česká pošta) na dodací adresu uvedenou v objednávce. 
  • Převod – zákazník bude kontaktován a informován o stavu objednávky, poté provede platbu na účet provozovatele internetového obchodu RAPPA.cz (údaje k platbě budou uvedeny v potvrzovacím mailu objednávky). (č.ú.: Citfin 1068365/2060, ČSOB č.ú.: 373738593/0300), variabilní symbol platby odpovídá číslu objednávky. Po připsání částky na účet bude zboží odesláno zákazníkovi na dodací adresu uvedenou v objednávce službou, kterou si zvolí (PPL, Česká pošta). Platba musí být uhrazená do 5 pracovních dnů. Po této lhůtě bude objednávka stornována. 
  • Platební karta
  • Hotově – zákazník bude informován o stavu objednávky. Zboží si můžete do 5 pracovních dní vyzvednout v Ostravě - Polance po obdržení e-mailu o expedici ve dnech Po - Čt: 8:00 - 16:00, Pá: 8:00 - 15:00, o vÍkendech a ve svátky máme ZAVŘENO.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Zákazník obdrží účtenku v elektronické podobě a nákupem v e-shopu s tím souhlasí.

Zpracování objednávky

V případě nejasností má provozovatel, případně jeho odpovědný zástupce, právo kontaktovat zákazníka prostřednictvím jím sdělených údajů, a proto je v zájmu zákazníka zadávat tyto údaje pravdivě a svědomitě. Každá přijatá objednávka je závazná. Storno objednávky je možné provést v internetovém obchodě do 10 minut od potvrzení objednávky. Zákazník odesláním či učiněním závazné objednávky stvrzuje, že tyto obchodní podmínky jsou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi ním a prodávajícím a dále, že se s nimi řádně seznámil, jsou mu jasné, srozumitelné a zavazuje se jimi řídit. Tímto okamžikem zároveň zákazník stvrzuje, že akceptuje výši ceny za objednané zboží včetně případných expedičních a dopravních nákladů i veškeré obchodní podmínky a ustanovení ve znění platném v okamžiku učinění či odeslání objednávky.

Dodání zboží

Termín dodání je závislý na druhu objednaného zboží. V převážné většině případů se pohybuje do 3 pracovních dnů. Pro informaci - pokud objednávku zašlete v pracovní den do 12:00 hod., bude zpravidla odeslána další pracovní den. Ve výjimečném případě může dojít k prodloužení dodací lhůty.

Provozovatel se zavazuje, dle svých možností, v zájmu svém a především s ohledem na zákazníka, snížit dodací lhůtu na co nejkratší možnou dobu.

Způsob doručení

Zákazník-spotřebitel je oprávněn zvolit si v objednávce některý z těchto způsobů doručení v rámci České republiky:

  • PPL zásilková služba při platbě předem na účet (89 Kč) - dodání zpravidla následující pracovní den po expedici zásilky. Zásilka se odesílá až po připsání Vámi zaslané částky za zboží na náš účet! Při objednávce nad 1499 Kč* máte dodání ZDARMA. Platba musí být uhrazená do 5 pracovních dnů. Po této lhůtě bude objednávka stornována.

  • PPL zásilková služba na dobírku (119 Kč) - dodání zpravidla následující pracovní den po expedici zásilky. Při objednávce nad 1499 Kč* máte dodání ZDARMA.
     
  • PPL ParcelShop při platbě předem na účet (89 Kč) - dodání zpravidla následující pracovní den po expedici zásilky. Zásilka se odesílá až po připsání Vámi zaslané částky za zboží na náš účet! Při objednávce nad 1499 Kč* máte dodání ZDARMA. Platba musí být uhrazená do 5 pracovních dnů. Po této lhůtě bude objednávka stornována. Nejširší a zároveň nejrychleji se rozšiřující sít výdejních a prodejních míst v České republice. Tato síť je určena všem, kteří se nechtějí vázat na určitý čas doručení. PPL ParcelShop můžete navštívit kdykoli v otevíracích hodinách včetně víkendů. 
  • PPL ParcelShop při platbě na dobírku (119 Kč) - dodání zpravidla následující pracovní den po expedici zásilky.  Při objednávce nad 1499 Kč* máte dodání ZDARMA. Nejširší a zároveň nejrychleji se rozšiřující sít výdejních a prodejních míst v České republice. Tato síť je určena všem, kteří se nechtějí vázat na určitý čas doručení. PPL ParcelShop můžete navštívit kdykoli v otevíracích hodinách včetně víkendů.
     
  • * V případě akce se mohou ceny za dopravu lišit.
 
V případě volby osobního odběru Vás budeme informovat e-mailem, jakmile bude Vaše zboží připraveno. Zboží si můžete vyzvednout na naší pobočce max. do 5 pracovních dnů na adrese: Rappa s.r.o., Za Humny 1082/1, Ostrava – Polanka po předchozí domluvě v kterýkoliv pracovní den Po - Čt: 8:00 - 16:00, Pá: 8:00 - 15:00.
Víkendy a ve svátky máme ZAVŘENO. 

Prosíme zákazníky, aby na pobočku nechodili bez platné objednávky. Zboží si nelze vybrat na prodejně. Objednávku vytvořte na www.RAPPA.cz nebo nás kontaktujte.

TIP !!! - PPL Vám doručí zásilku například i do práce během pracovní doby - stačí se dohodnout s řidičem a nám sdělit správnou adresu dodání, která může být jiná než fakturační adresa.

Expedice zásilky na Slovensko - více informací na slovenské verzi našeho e-shopu zde.

Převzetí zboží

Zákazník nebo příjemce zboží má povinnost překontrolovat neporušenost obalu a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. V případě zjištění poškození či jiné nesrovnalosti po převzetí zásilky, je zákazník povinen neprodleně do 3 dnů kontaktovat provozovatele internetového obchodu RAPPA.cz.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!

Nevyzvednutí zásilky není odstoupení od kupní smlouvy!!!

Chtěli bychom všechny zákazníky upozornit, že:

Nevyzvednutí dobírky není odstoupení od kupní smlouvy!!! Pokud chcete od kupní smlouvy odstoupit, lze objednávku, pokud ještě nebyla odeslána, stornovat. Vždy je časová prodleva mezi objednáním a odesláním balíku.

Další možností je zásilku převzít a zboží nám vrátit (jste-li zákazník-spotřebitel) ve 14 denní lhůtě. Na základě obchodních podmínek a v souladu s Občanským zákoníkem v případě nevyzvednutí dobírkové zásilky budeme požadovat úhradu nákladů spojených s expedicí Vaší objednávky ve výši 120,- Kč. Náklady se skládají z ceny poštovného a z administrativně technických nákladů spojených s expedicí objednávky (vyskladnění, zabalení, vystavení dokumentů k zásilce, manipulace se zásilkou) V případě, že částku neuhradíte v požadovaném termínu, budeme nuceni přistoupit k jejímu vymáhání právní cestou. V takovémto případě však budeme požadovat též úhradu veškerých nákladů spojených s jejím vymáháním. Také bude dotyčný zákazník zapsán do registru nespolehlivých zákazníků, kterou využívají ostatní e-shopy pro kontrolu spolehlivosti. Prosím, berte toto upozornění na vědomí!

Záruky a reklamace

Záruka na zboží prodávané prostřednictvím e-shopu se řídí a je v souladu s platnou legislativou. Reklamace je podmíněna průkazností nákupu reklamovaného zboží v e-shopu, čehož důkazem je daňový doklad.

Zaplacením a převzetím věci přechází na zákazníka vlastnictví zakoupené věci. Prodávající poskytuje zákazníku-spotřebiteli záruku na zboží dodané prostřednictvím internetového obchodu www.rappa.cz, a to v délce trvání 24 měsíců od převzetí zboží zákazníkem-spotřebitelem. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě.

Záruční doba začíná běžet převzetím zboží.

Zákazník je povinen prohlédnout zboží bez zbytečného odkladu po jeho převzetí. Má-li zboží vady v době jeho předání, je zákazník oprávněn odmítnout jeho převzetí. O případném poškození zboží během přepravy je zákazník povinen neprodleně informovat jak přepravce, tak prodávajícího, nejpozději však do dvou pracovních dnů od převzetí zboží.

Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Záruka se nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením, nesprávným použitím výrobku, nesprávnou manipulací a skladováním, či v důsledku živelných pohrom.

Poškození zboží během přepravy:
Za neoprávněnou bude považována reklamace v případě, že k vadě či poškození zboží došlo při jeho přepravě od prodávajícího zákazníkovi. V tom případě nese odpovědnost za poškození zboží dopravce. Při převzetí zásilky je zákazník, případně příjemce zásilky povinen zkontrolovat, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky vnějšího poškození. Pokud zákazník nebo příjemce zásilky zjistí zjevné vady (např. poškozený obal), je oprávněn ve svém vlastním zájmu zásilku odmítnout, převzít a sepsat s dopravcem zápis o škodě. Podpisem dodacího listu zákazník potvrzuje, že zásilka byla doručena řádně a neporušena. Pokud zákazník či příjemce zásilky zjistí po převzetí zboží vadu vyplývající z poškození při přepravě, je povinen oznámit tuto skutečnost bez odkladu písemně na adrese RAPPA s.r.o. e-shop, Za Humny 1082/1, Ostrava-Polanka 725 25 nebo elektronickou poštou na eshop@rappa.cz prodávajícímu a především dopravci, nejpozději však do 2 kalendářních dnů ode dne, kdy byla zásilka doručena a vyžádat si současně sepsání zápisu o škodě. Do doby sepsání zápisu o škodě nesmí zákazník se zásilkou jakkoli manipulovat a je povinen zachovat i obal zásilky, ve které mu byla zásilka doručena.

Je-li potřeba uplatnit reklamační řízení z důvodu poškození zboží, oznamte tuto skutečnost prodávajícímu co nejdříve, písemně na e-mailovou adresu eshop@rappa.cz nebo telefonicky na tel.:596 927 161, případně písemně na adresu provozovny e-shopu.

Nemá-li věc uvedené vlastnosti, může zákazník-spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník-spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník-spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má zákazník-spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník-spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li zákazník-spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo, že by zjednání nápravy zákazníku-spotřebiteli působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění zákazníku nenáleží, pokud zákazník před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.

Ve své žádosti o reklamaci daného zboží nezapomeňte uvést Vaše kontaktní údaje, jaké zboží reklamujete, důvod reklamace, termín nákupu zboží a číslo dokladu o koupi zboží, případně kopii účtenky.

Na základě předešlého kontaktu zákazník zašle zboží provozovateli.

Provozovatel vydá zákazníkovi písemné potvrzení o doručení reklamace. Následně vydá provozovatel zákazníkovi i písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Reklamace zákazníka-spotřebitele bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Je-li reklamace důvodná, prodávající ve lhůtě výše uvedené vyzve zákazníka-spotřebitele, aby si vyměněné zboží vyzvedl, případně zboží zašle zákazníkovi-spotřebiteli poštou na adresu určenou zákazníkem.

Protokol o vyřízení reklamace si pečlivě uschovejte pro případ další reklamace nebo manipulace se zbožím. Není-li stanoveno či dohodnuto jinak, řídí se práva a povinnosti zákazníka a prodávajícího z odpovědnosti za vady zboží příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.

Možnost vrácení zboží bez udání důvodu

Bylo-li zákazníku-spotřebiteli zboží dodáno poštou nebo prostřednictvím dopravce, je zákazník-spotřebitel oprávněn do 14 dnů od převzetí zboží od kupní smlouvy bez uvedení důvodů odstoupit. Uplynutím stanovené lhůty zaniká právo zákazníka-spotřebitele odstoupit bez uvedení důvodů od kupní smlouvy. Zákazník-spotřebitel však není oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele, které podléhá rychlé zkáze, potravin, nápojů nebo jiného zboží běžné spotřeby dodávaného do spotřebitelovy domácnosti nebo do jiného místa, které spotřebitel určil, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. Dále zákazník-spotřebitel není oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Zákazník-spotřebitel také není oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud byl porušen jejich původní obal. Zákazník-spotřebitel rovněž není oprávněn odstoupit od smluv na dodávku novin, periodik a časopisů. Zákazník-spotřebitel v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

V takovém případě Vám bude vrácena částka, kterou jste za zboží zaplatili. Zboží lze vrátit za následujících podmínek:

  • Zboží bude nepoužité a nepoškozené
  • Zboží bude v originálním obalu
  • Zboží bude zasláno zpět spolu s veškerými dokumenty ( doklady o koupi atd.)

Zboží je nutné vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy.

Jestliže zákazník-spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, vrátí provozovatel zákazníku-spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve. Pokud odstoupíte od této smlouvy a zároveň vrátíte zboží, případně prokážete jeho odeslání, tak Vám vrátíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb prodávající použije stejný platební prostředek, který použil zákazník-spotřebitel pro provedení počáteční transakce, pokud zákazník-spotřebitel výslovně neurčí jinak.

Zákazník-spotřebitel může využít náš formulář pro vrácení zboží bez udání důvodu. Pro více informací klikněte zde.
Zásilky, které budou zaslány zpět na dobírku, nebudou provozovatelem přijaty.
Zákazník-spotřebitel, který odstoupil od kupní smlouvy, odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Vrácení zboží bez udání důvodu není možné, pokud si zboží vyzvednete osobně (máte možnost si zboží prohlédnout a zkontrolovat).

Ochrana osobních dat

Internetový obchod RAPPA.cz si váží Vaší důvěry a zavazuje se, že bude chránit Vaše data, která musela být uvedena při realizaci objednávky.
Vaše data nebudou v žádném případě poskytnuta třetí osobě. Vaše data mohou být využita pouze provozovatelem internetového obchodu RAPPA.cz a to pouze pro účely statistického zpracování a přímé komunikace se zákazníkem.
Zákazník má právo kdykoli písemně požádat provozovatele, aby jeho osobní údaje vhodným způsobem vymazal ze své evidence nebo provedl požadovanou změnu ve struktuře osobních údajů zákazníka. 

Mimosoudní řešení sporů

Firma RAPPA si zakládá na tom, vždy se dohodnout se zákazníkem-spotřebitelem. V případě sporu je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci. Pro informaci uvádíme kontakt na inspektorát pro Moravskoslezský a Olomoucký kraj: Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Moravskoslezský a Olomoucký kraj, Provozní 5491/1, 722 00 Ostrava – Třebovice, tel: +420 554 818 211, fax. +420 296 366 236, e-mail: ov_coi@coi.cz, IS DS:5c2d2ch. Kontakt na centrálu ČOI - Česká obchodní inspekce, Štěpánská 15, Praha, tel:  +420 296 366 360, adr@coi.cz

Více informací naleznete také zde.